fredag 15 januari 2010

Bra återhämtning



Alla värden ser ut som om ingenting har hänt. Märkligt bra. Man kan ju konstatera att den donerade pulmonarisklaffen fungerar fint och det är bara ett litet litet, men normalt efter en sådan op, läckage på aortaklaffen. Det beror på att hans egna pulmonarisklaff som man flyttat till aortaposition (även kranskärlen) egentligen är lite för stor och skrynklar sig lite. Det blir kanske bättre när han växer. Men det är helt ok. Allas hjärtan läcker mer eller mindre. (Varför inte kolla ditt eget). Scott's gamla aortaklaff ( som tidigare har varit med om en op. och en ballongsprängning och nu inte orkade längre) är kasserad.

Fantastiskt att det kan bli så bra. Nu skall han då, efter att han tillfrisknat, klara sig i mellan fem och tjugo år med den donerade klaffen. Man vet inte riktigt hur lång tid men kollar upp detta regelbundet och ser hur förkalkningen blir. Det är ungefär 20 år sedan den första Ross-op genomfördes så man har ju bara erfarenhet så långt tillbaka så att säga. Men efter denna våren så är Scott så frisk så att han skulle kunna idrotta och Håkan har lovat att lära Scottis spela Ishockey så han kan spela kanske i Frölunda en dag. Hoppas det för det lär de ju behöva med tanke på hur de ligger i Tabellen. Tur de vann mot Linköping igår. ;)
Hälsningar från IVA via mobila bredbandet //H

4 kommentarer:

  1. Sicken grabb. Du får mig att förundras varje gång, gång på gång. Tror inte det finns något som du inte klarar av.
    Hoppas du blir en riktig hejare på Ishockey! Ska bli kul o se, din bror Will e ju duktig på ett par skridskor o det blir du med...annat kan jag säga om moster som alltid trillar omkull på isen o inte kommer hon upp heller..pinsamt värre..hehe.....o varje gång jag ser dig blir jag så glad. Att läsa om dina framgångar gör mig så glad. Hoppas vi ses snart. Din Panke.

    SvaraRadera
  2. Du är den största förebild i vilja och kraft, jag vet. Du är gudomlig och min idol.
    Kram Farmor

    SvaraRadera
  3. HÄRLIGT HÄRLIGT! Kram på dig Scottis!

    SvaraRadera
  4. Du är min idol. Helt fantastisk. Jag vill gå på hockey jag med. Har redan en Frölundatröja som jag kan ha på matcherna ;-) Kram Faster K

    SvaraRadera